Změna poplatkových povinností od 1.1.2024 - více v sekci Poplatky
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokaricii ve vztahu občan – veřejná správa. V současnosti kontaktní místa Czech POINT poskytují tyto služby:
O výpis z Obchodního rejstříku ČR může pořádat anonymní žadatel. Výpis lze požadovat na základě znalosti IČ obchodní organizace.
První strana výpisu je zpoplatněna částkou 100,- Kč; každá další strana výpisu částkou 50,- Kč.
O výpis z Živnostenského rejstříku ČR může pořádat anonymní žadatel. Výpis lze požadovat na základě znalosti IČ obchodní organizace.
První strana výpisu je zpoplatněna částkou 100,- Kč; každá další strana výpisu částkou 50,- Kč.
O výpis z Katastru nemovitostí ČR může požádat anonymní žadatel. Výpis lze požadovat na základě listu vlastnictví nebo podle seznamu nemovitostí.
První strana výpisu je zpoplatněna částkou 100,- Kč; každá další strana výpisu částkou 50,- Kč.
Výpis z evidence Rejstříku trestů lze vydat osobě, které se výpis týká, pouze na základě písemné žádosti. Tuto žádost není třeba ručně vyplňovat, klient ji obdrží vyplněnou k podpisu předtím, než mu je výpis z Rejstříku trestů vydán. Osoba, která o výpis žádá, musí mít platný doklad totožnosti a musí mít přiděleno rodné číslo. Výpis lze vydat i cizincům, kteří mají trvalé bydliště v ČR. Lze vydávat výpisy i zplnomocněncům, na základě úředně ověřené plné moci. Totožnost žádající osoby se ověřuje na základě předloženého dokladu totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní doklad).
Správní poplatek za výpis z Rejstříku trestů činí 50,- Kč.
Jde o ohlášení živnosti, ohlášení údajů /nebo jejich změn/ vedených v živnostenském rejstříku, žádost o udělení koncese a žádost o změnu rozhodnutí o udělení koncese.
Jedná se o ověřený výstup z registru řidičů, řidiči tak zjistí stav svého bodového konta. Při žádosti o výpis řidiči předloží doklad totožnosti a řidičský průkaz.
První strana výpisu je zpoplatněna částkou 100,- Kč; každá další strana výpisu částkou 50,- Kč.
Výpis z tohoto seznamu je možné za účelem prokázání základní a profesní kvalifikace pro veřejnou zakázku. Uchazečům o veřejnou zakázku, kteří jsou v tomto seznamu zapsáni, je výrazně ulehčena možnost získávání výpisů k prokázání kvalifikace, což zjednodušuje a zrychluje zpracování nabídek v zadávacím řízení. Tímto výpisem může dodavatel v zadávacím řízení nahradit doklady prokazující splnění základních a profesních kvalifikačních kritérií.
Výpis lze požadovat na základě znalosti IČ obchodní organizace.
První strana výpisu je zpoplatněna částkou 100,- Kč; každá další strana výpisu částkou 50,- Kč.
Pro evidenci autovraků je nutné, aby se provozovatelé autovrakovišť zaregistrovali na MA ISOH. Pro provozovatele autovrakovišť je nutné získat přístupové údaje do systému evidence autovraků. Přístupové údaje obsahují přihlašovací jméno a heslo, které jednoznačně identifikují provozovatele a provozovnu zařízení ke sběru vybraných autovraků. Přístup do systému může získat pouze podnikatelský subjekt, který k provozování činnosti sběru vybraných autovraků získal povolení od příslušného krajského úřadu.
Vydání přístupových údajů do MA ISOH je na základě:
První strana výpisu je zpoplatněna částkou 100,- Kč; každá další strana výpisu částkou 50,- Kč.
Jedná se o veřejně přístupný rejstřík. Insolvenční rejstřík je novým informačním systémem veřejné správy. Jeho základní úlohou je zajistit maximální míru publicity o insolvenčních řízeních a umožnit sledování jejich průběhu. Prostřednictvím insolventního rejstříku jsou zveřejňovány veškeré relevantní informace týkající se insolvenčních správců, dokumenty z insolvenčních spisů i zákonem stanovené informace týkající se dlužníků.
První strana výpisu je zpoplatněna částkou 100,- Kč; každá další strana výpisu částkou 50,- Kč.
Datová schránka je elektronické úložiště, které je určeno ke komunikaci s orgány veřejné moci – její pomocí je možné zasílat orgánům veřejné moci a přijímat od nich úřední dokumenty v elektronické podobě (datové zprávy). Tento způsob komunikace nahrazuje klasický způsob doručování v listinné podobě. Datová schránka není e-mailová schránka, jejím prostřednictvím není možné komunikovat přímo s jednotlivými úředníky, ale pouze s celým úřadem.
Žadatel předloží doklad totožnosti. Žádost vyplní obsluha Czech POINT elektronicky, vytiskne ji a předloží žadateli k podpisu. Datová schránka bude zřízena do tří dnů. Poté obdrží žadatel přístupové údaje poštovní zásilkou do vlastních rukou.
Činnosti v rámci informačního systému datových schránek jsou prováděny zdarma.
V případě ztráty nebo odcizení přístupových údajů do datové schránky může oprávněná osoba k datové schránce požádat o zneplatnění přístupových údajů a vystavení nových.
Opakované vydání přístupových údajů (formulář žádosti o zneplatnění automaticky doplňuje výši poplatku), které stojí 200,- Kč).
Úplné převedení dokumentu v listinné podobě do elektronické podoby nebo úplné převedení elektronického dokumentu do dokumentu v listinné podobě. Dokument, který provedením konverze vznikl, má stejné právní účinky jako dosud používaná ověřená kopie. Ověřovací doložka každé provedené konverze se ukládá do centrálního úložiště ověřovacích doložek.
Konverze z listinné do elektronické podoby – zákazník přinese listinu, kterou chce konvertovat. Výstup je dle volby zákazníka předáván na CD/DVD nebo je zaslán do tzv. Úschovny (datového úložiště), kde si jej zákazník kdykoliv později vyzvedne. Úhrada nosiče CD/DVD je provedena v rámci úhrady poplatku za konverzi.
Konverze z elektronické do listinné podoby – elektronický dokument, který chce zákazník konvertovat, je možné přinést buď na CD/DVD nebo poslat z datové schránky zákazníka do Úschovny (datového úložiště). V tomto případě s sebou zákazník přinese potvrzení o vložení dokumentu do datového úložiště pro potřeby konverze, které obsahuje jeho jednoznačnou identifikaci.
Autorizovaná konverze dokumentů je zpoplatněna částkou 30,- za stránku.